Monday, April 20, 2009

Fish and dish !!


DSC04014
Originally uploaded by Ocha6

You don't know how I was happy when I prepared this meal.
There are 2 point I was excited.


1) I got fish grille and this aji no himono, dried aji fish, is the first cook with this grille. So gooood.


2) I bought bowls and plates.
if you see my previous photos, you can see which is the new comer.

This photo shows only 2 new dishes, but I bought another bowl and got wooden plates from my friend.


The bowl is bit too big for rice, but I'm satisfied with both dish and fish grille.


---------------------------------------------------------------------------------

パッと見ふつうのメニューですが、私にとってはかなりうきうきな夕食でした。

1) 魚焼きグリルをゲット。このアジの干物が初調理。
  サイコー。

2) お椀と小皿を購入しました。
  過去の写真を見ればどれが新しく買ったやつかは一目瞭然です。

 これ以外にも、もうひとつお椀を買って、友人から木のお皿ももらいました。



お椀がご飯茶碗にしては大きすぎなことを除けば、かなり満足。




仕事の英訳もこんな調子だから伝達ミスが多いです。
ごめんなさい。

No comments: